دوربین مداربسته سیستم امنیتی اعلام حریق در یزد

اجرای دوربین مداربسته سیستم امنیتی اعلام حریق در یزد

دوربین مداربسته سیستم امنیتی اعلام حریق در یزد

اجرای دوربین مداربسته سیستم امنیتی اعلام حریق در یزد

اجرای سیستم دوربین مداربسته سیستم های امنیتی و اعلام حریق در استان یزد

تفاوت دوربین HDو FHD

چهارشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۰۰ ب.ظ

 

سیستم های نظارت تصویری HD و مگاپیکسلی موضوع بحث بر انگیزی در حوزه صنایع امنیتی محسوب می شوند در این مقاله قصد داریم تا شما را به طور کامل با این مبحث آشنا کنیم.

حجم

دوربین مدار بسته HD چیست ؟

فرمت High Defenition و یا به اختصار HD از لحاظ لغوی به معنای کیفیت بالا می باشد. دوربین های مدار بسته هایک ویژن در انواع مختلفی تولید شده و  دارای کیفیت تصویر و یا رزولوشن متفاوتی هستند. HD در واقع همان رزولوشن ۷۲۰*۱۲۸۰ پیکسل است که به آن 720 نیز گفته می شود. پس منظور از HD همان رزولوشن 720P است و دوربینی که دارای این رزولوشن است را دوربین 720 یا HD نیز می نامند. این رزولوشن تقریبا برابر با 1 مگاپیکسل است. اعداد 720 و 1080 به رزولوشن های افقی اشاره دارند. بنابراین، دوربین های HD با رزولوشن 720p تصاویری با 1280×720 پیکسل ارائه می کنند. کیفیت HD کیفیت قابل قبولی در دوربین های مداربسته محسوب می شود و امکان زوم کردن و مشاهده سوژه های نه چندان جزئی نیز در آن وجود دارد. تصاویر گرفته شده توسط دوربین های 720 به نسبت دارای حجم کمتری هستند، از این رو پهنای باند در دوربین هایک ویژن و فضای ذخیره سازی به مراتب کمتری نسبت به دوربین های با رزولوشن های بالاتر اشغال می کنند. به همین دلیل استفاده از آنها رایج تر است.

تفاوت HD و Megapixel

فرمت HD می تواند زیر مجموعه ای از مگاپیکسل باشد. HD با رزولوشنی خاص، در نرخ فریمی معین و در نسبت ابعادی مشخص از تصویر تعریف می شود. هر دوربین مداربسته با رزولوشنی بیش از یک میلیون پیکسل، یک دوربین مگاپیکسل محسوب می گردد. در بازار سیستم های نظارت تصویری در محدوده مگاپیکسل کمترین رزولوشن 1.3 مگاپیکسل است که برابر با 1280×1024 پیکسل(یا 1.3 میلیون پیکسل) است. در حال حاضر نیز شاهد دوربین هایی با رزولوشن 10 مگاپیکسل نیز در بازار هستیم. پس از لحاظ فنی دوربین مداربسته با کیفیت HD، جزء دوربین های مگاپیکسلی محسوب نمی گردد.

دوربین مدار بسته Full HD چیست ؟

با پیشرفت تکنولوژی دوربین های Full HD به بازار آمدند. Full HD بیانگر رزولوشن ۱۰۸۰x۱۹۲۰ پیکسل می باشد و از نظر مگاپیکسلی نیز معادل با 2 مگاپیکسل است. بالطبع دوربین های مدار بسته Full HD دارای کیفیت تصویر بهتری نسبت به دوربین HD یا 720 بوده در نتیجه میزان بیشری از فضای ذخیره سازی و پهنای باند را نیز مصرف می کنند. اما مزیتی که دوربین های FULL HD دارند این است که با توجه به کیفیت بالای تصاویر در آن ها امکان مشاهده جزئیات بیشتری از تصویر امکان پذیر است.

 

تفاوت HD  و Full HD

کیفیت تصویر

اصلی ترین تفاوت میان دوربین های HD و FULL HD کیفیت تصویر یا رزولوشنی است که به نمایش می گذارند. کیفیت تصویر دوربین هایی با رزولوشن 1080 نسبت به دوربین های 720 بسیار بهتر است، لذا توصیه می شود برای مکان هایی که مسائل امنیتی و نظارت تصویری در آنها از حساسیت بالایی برخوردارند از دوربین های FULL HD استفاده شود.

پهنای باند و فضای ذخیره سازی

در سیستم های مداربسته هر چه کیفیت تصاویر بالاتر می رود بالطبع حجم آن ها نیز بیشتر می شود و برای انتقال به پهنای باند بیشتری نیاز خواهد بود. همچنین برای ذخیره سازی نیز نیازمند فضای بیشتری هستند. به همین دلیل دوربین هایی با رزولوشن 1080 نیازمند پهنای باند و فضای ذخیره سازی بیشتری هستند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اجرای سیستم دوربین مداربسته سیستم های امنیتی و اعلام حریق در استان یزد